طرز تهیه باقلوا پسته خندان
شیرینی های خشک در طرحها و مدلهای بسیار متنوعی درست می شوند و بسیار پر طرفدارند. در این مطلب طرز تهیه یک شیرینی خوشگل و زیبا را که طرز تهیه راحتی داشته و از نظر شکل ظاهری شبیه پسته خندان است و علت نامگذاری آن نیز بخاطر شباهت این شیرینی به پسته خندان می باشد

طرز تهیه باقلوا پسته خندان

مواد لازم:

- تخم مرغ3عدد

- آرد 3 لیوان

- پودر شکر1 لیوان

- روغن جامد1 لیوان

- بکینگ پودر1 قاشق چایخوری

- وانیل1/4 قاشق چایخوری

- پودر پسته دوپیمانه

- شیر عسلی مقدار کافی

- پورد هل مقدار کافی 

- عسل مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت:

شیرینی های خشک در طرحها و مدلهای بسیار متنوعی درست می شوند و بسیار پر طرفدارند. در این مطلب طرز تهیه یک شیرینی خوشگل و زیبا را که طرز تهیه راحتی داشته و از نظر شکل ظاهری شبیه پسته خندان است و علت نامگذاری آن نیز بخاطر شباهت این شیرینی به پسته خندان می باشد را برایتان می نویسم تا آن را در منزل درست کنید. این شیرینی شامل مواد اولیه تخم مرغ و پودر شکر و بکینگ پودر و پودر پسته و پودر هل و آرد و روغن جامد و وانیل و شیر عسلی و عسل است و برای زمانهایی که مهمان دارید انتخاب مناسبی است. ضمنا این شیرینی بخاطر اینکه از شیرینی های خشک است قابلیت ماندگاری طولانی مدت دارد و می توان آن را برای زمانهای طولانی نگهداری کرد و حتی می توان در ظرف در بسته و در داخل فریزر برای چند ماه نگه داشت و هر وقت لازم بود آن را از فریزر در آورده و بعد از باز شدن آن را استفاده کرد.

مرحله اول تهیه شیرینی طرح پسته خندان:

ابتدا و برای شروع کار 3 عدد تخم مرغ را که از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف می شکنیم و آنها را در صورت سالم بودن با همزن برقی برای مدت زمان 4 دقیقه خوب هم می زنیم تا حالت حبابدار و کشدار پیدا کند و رنگش سفید شود و کمی حجیم شود.

مرحله دوم تهیه شیرینی طرح پسته خندان:

سپس 1 لیوان پودر شکر را همراه با 1/4 قاشق چایخوری وانیل به تخم مرغهای همزده مرحله قبل اضافه می کنیم و برای مدت زمان 3 دقیقه با همزن برقی آنها را خوب مخلوط می کنیم تا مواد ما حجیم شود.

مرحله سوم تهیه شیرینی طرح پسته خندان:

سپس 1 لیوان روغن مایع را به مواد مرحله قبل یعنی مخلوط شکر و تخم مرغ همزده شده اضافه می کنیم و 1 دقیقه در حد مخلوط شدن آن را هم می زنیم تا یکدست شود. سپس 3 لیوان آرد و 1 قاشق چایخوری بکینگ پودر را قاطی کرده و آنها را الک می کنیم و کم کم به مواد خمیر شیرینی در مرحله قبل اضافه می کنیم و ابتدا با لیسک آرد را هم می زنیم و با مواد خمیر شیرینی قاطی می کنیم و سپس با دست خمیر را ورز می دهیم تا خمیر نرمی که به دست نمی چسبد حاصل شود. اکنون خمیر شیرینی طرح پسته ما آماده است.

مرحله چهارم تهیه شیرینی طرح پسته خندان:

سپس با دست از خمیر تهیه شده چونه هایی اندازه گردو بر می داریم و با دست آنها را کاملا گرد می کنیم و آنها را در قالب مخصوص شیرینی بادام روسی می گذاریم. این کار را برای تمام خمیر ها انجام می دهیم. سپس قالب را روی گاز نگه می داریم و وقتی یک طرف آن پخت آن را برعکس می کنیم تا سمت دیگر شیرینی نیز بپزد و آماده شود. سپس وقتی شیرینی پخت قالب شیرینی را از روی گاز برداشته و در آن را   باز می کنیم و آنها را از قالب در آورده و بعد از سرد شدن شیرینی را از قالب جدا می آوریم و سراغ آماده کردن مواد میانی شیرینی می رویم.

مرحله پنجم تهیه شیرینی طرح پسته خندان:

سپس برای تهیه مواد میانی شیرینی 2 پیمانه پودر پسته و مقداری پودر هل را داخل یک ظرف می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم و سپس شیر عسلی را کم کم به آنها اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ما شکل خمیری پیدا کند. اکنون مواد میانی شیرینی پسته خندان ما آماده است. سپس خمیر تهیه شده را به شکل اشک در آورده و آن را داخل شیرینی  تهیه شده مرحله قبل می گذاریم و دو طرف آن را با عسل گرم شده و یا شربت بار به شیرینی وصل می کنیم.

مرحله ششم تهیه شیرینی طرح پسته خندان:

اکنون شیرینی طرح پسته خندان ما آماده است و روی آنها را مقداری عسل می مالیم و آن را برای عصرانه همراه با چای و یا شیر و یا قهوه می خوریم و یا آن را برای مهمانی ها و مجالس درست کرده و با این شیرینی خوشمزه از مهمانها پدیرایی می کنیم.

نوش جان

امیدوارم از دستور تهیه این شیرینی خوش منظره و خوش رنگ خوشتان آمده باشد و آن را در منزل درست کرده و میل کنید.

خرید آنلاین بهترین انواع آجیل و خشکبار تازه

خرید آجیل و خشکبار نیاز به‌دقت فراوان دارد زیرا تازگی و مرغوبیت آن‌ها بسیار پراهمیت است. با خرید آنلاین آجیل، خشکبار و میوه‌های خشک در وقت خود صرفه‌جویی کنید و در کوتاه‌ترین زمان سفارش‌های خود را تحویل بگیرید. فروشگاه اینترنتی آجیل کام بهترین و تازه‌ترین آجیل و خشکبار را گردآوری کرده است تا همه‌ی افراد بتوانند یک خرید آنلاین مطمئن را تجربه کنند.