پسته برای دیابت
به طور کلی خوردن پسته تا حد زیادی مکانیسم جذب در مواد قندی را کاهش می دهد و موجب می شود تا ساعاتی بعد از خوردن این آجیل خندان، بدن شما مواد قندی کمتری را جذب نمایید.

آیا پسته قند دارد

به طور کلی خوردن پسته تا حد زیادی مکانیسم جذب در مواد قندی را کاهش می دهد و موجب می شود تا ساعاتی بعد از خوردن این آجیل خندان، بدن شما مواد قندی کمتری را جذب نمایید. با این کار مقدار قند خون کاهش پیدا کرده و دیابت به خوبی کنترل می شود؛ زیرا قند پسته یک منبع عالی برای تامین انرژی می باشد.

شاید برای شما جالب باشد که قند پسته تازه نسبت به پسته های مانده کمی بیشتر است، اما در مقایسه با بقیه خوراکی ها دارای قند کمتری می باشد. البته به دلیل وجود مواد نشاسته ای در پسته تازه موجب می شود تا قند پسته تازه تا حد زیادی کم شود و به همین دلیل پسته برای دیابت خوب است و این دسته از افراد به مقدار معینی می توانند از آن استفاده کنند.

رابطه پسته و دیابت

در بیماری دیابت، قند پیوندی با پروتئین تشکیل می شود و به همین دلیل دیگر برای بدن غیر قابل استفاده می شود؛ به این فرایند گلیکاسیون می گویند. تحقیقات نشان داده است که آنتی آکسیدان های موجود در پسته برای دیابتی ها موجب کاهش میزان گلیکاسیون می شود. به همین دلیل است که پسته برای دیابت خوب است.

پسته بهترین قاتل دیابت

خوردن یک مشت پسته به عنوان یک میان وعده در روز کم شایانی به سلامتی شما می کند. طبق تحقیقات پسته و دیابت بر یکیگر تاثیر می گذارند و پسته با کاهش روند جذب کربوهیدرات ها در بدن موجب پایین آمدن قند خون می شود. این آجیل خندان دارای مقادیر زیادی پروتئین گیاهی، مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است که موجب تامین نیازهای اساسی بدن می شود. لازم به ذکر است که پروتئین پسته به حدی بالاست که می تواند جایگزین گوشت و حبوبات باشد.

فواید پسته برای دیابتی ها

آجیل ها حاوی مقادیر زیادی چربی های مفید هستند.چربی های اشباع نشده موجود در آجیل طیف وسیعی از عملکردهای مهم مانند حمایت از رشد سلول و محافظت از اندام ها از جمله قلب را انجام می دهند.همچنین ، آجیل سرشار از پروتئین و حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی دیگر است که برای سلامت جسم مهم هستند ، از جمله:

فیبر

ویتامین ها ، مانند ویتامین E

فولات

تیامین

مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم

کاروتنوئیدها

آنتی اکسیدان ها

فیتواسترول ها

با این حال ، هر نوع آجیلی برای مبتلایان به دیابت مناسب نیست. به عنوان مثال ، اجتناب از خوردن آجیل های نمکی برای افراد میتلا به بسیار مهم است زیرا نمک ممکن است خطر عوارض دیابت را افزایش دهد.پسته حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم است.براساس اعلام وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) ، ۱ اونس یا تقریباً ۲۹ گرم پسته ی خام حاوی:

کالری: ۱۵۹

پروتئین: ۵.۷۲گرم

چربی: ۱۲.۸۵گرم

کربوهیدرات: ۷.۷۰گرم

فیبر: ۳.۰۰گرم

قند: ۲.۱۷ گرم

منیزیم: ۳۴میلی گرم

پتاسیم: ۲۹۱میلی گرم

فسفر: ۱۳۹میلی گرم

ویتامین B6: ۰.۴۸۲ میلی گرم

تیامین: ۰.۲۴۷میلی گرم

یک وعده پسته حدود۳۷ درصد از میزان مورد نیاز روزانه به ویتامین B-6  برای بزرگسالان را تأمین می کند.

ویتامین B-6 به ویژه در رابطه با متابولیسم پروتئین و رشد و نمو بدن نقش اساسی دارد.

خرید آنلاین بهترین انواع آجیل و خشکبار تازه

خرید آجیل و خشکبار نیاز به‌دقت فراوان دارد زیرا تازگی و مرغوبیت آن‌ها بسیار پراهمیت است. با خرید آنلاین آجیل، خشکبار و میوه‌های خشک در وقت خود صرفه‌جویی کنید و در کوتاه‌ترین زمان سفارش‌های خود را تحویل بگیرید. فروشگاه اینترنتی آجیل کام بهترین و تازه‌ترین آجیل و خشکبار را گردآوری کرده است تا همه‌ی افراد بتوانند یک خرید آنلاین مطمئن را تجربه کنند.