خرید اینترنتی پسته ارزان
خرید آجیل و خشکبار نیاز به‌دقت فراوان دارد زیرا تازگی و مرغوبیت آن‌ها بسیار پراهمیت است. با خرید آنلاین آجیل، خشکبار و میوه‌های خشک در وقت خود صرفه‌جویی کنید و در کوتاه‌ترین زمان سفارش‌های خود را تحویل بگیرید. فروشگاه اینترنتی آجیل کام بهترین و تازه‌ترین آجیل و خشکبار را گردآوری کرده است تا همه‌ی افراد بتوانند یک خرید آنلاین مطمئن را تجربه کنند.

خرید اینترنتی پسته ارزان

۲۸ گرم پسته حاوی مقدار خوبی فیبر، پروتئین، پتاسیم، زینک (روی)، فسفر، ویتامین B6 و منگنز است. پسته در میان تمام مغزها بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان‌ها را دارد.

انواع پسته

چهار نوع پسته در ایران تولید می شود :فندقی، کله قوچی، اکبری و احمد آقایی

تشخیص پسته خوب

پسته یکی از آجیل های گران به حساب می آید و همین موضوع دلیل بسیار مهمی است که در خرید آن نهایت دقت را به کار گیریم تا در کنار صرف هزینه نسبتا بالا، از داشتن یک محصول با کیفیت محروم نشویم. برای خرید پسته، باید به نکاتی که در این قسمت به آن پرداخته میشود، توجه نمایید تا از یک خرید فوق العاده بهره مند گردید.

- تازگی پسته

شاید بتوان مهمترین ویژگی یک پسته خوب را، تازگی آن نامید. تازه بودن پسته دو مزیت بزرگ دارد؛ اول آنکه میتوان اطمینان حاصل کرد که از زمان نگهداری آن زمان زیادی نگذشته است و احتمال فاسد شدن آن بسیار پایین است. دوم آنکه پسته های تازه معمولا طعم بهتری دارند و تلخی یا تغییر طعم در آنها کمتر مشاهده میشود. برای تشخیص تازگی پسته، میتوانید چند دانه از آن را امتحان کنید. پسته تازه طعم مطلوبی دارد و رطوبت و نرمی خاصی در آن دیده میشود که زمان میل نمودن و جویدن آن، این نرمی به وضوح مشاهده میشود.

- برخورداری از ظاهر مناسب

ویژگی مهم دیگر یک پسته مرغوب، برخورداری از ظاهر مناسب است. ظاهر مناسب در پسته شامل موارد زیر میشود:

- عدم تیرگی و کدری در پوست پسته

- برخورداری از دانه های یک شکل و یکسان

- عاری از سوراخ و کرم خوردگی

- خندان بودن پسته

نکته ای که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، خندان بودن پسته است. این موضوع کاملا در کیفیت پسته موثر است و پسته های خندان معمولا کیفیت بالایی دارند. نکته مهم در مورد پسته خندان، تشخیص طبیعی یا غیر طبیعی بودن آن است. شاید بسیاری از شما با اصطلاح پسته آب خندان آشنایی ندارید. پسته آب خندان در اصل پسته بسته ای است که با گذاشتن پسته در آب سرد و سپس قرار دادن آن در یک فضای بسیار گرم، در اثر تغییرات شدید دمایی به صورت خندان در می آید.

برای تشخیص این موضوع دو راهکار وجود دارد. اولین راهکار این است که برخی از دانه های پسته را در کنار گوش خود تکان دهید. اگر پس از تکان دادن پسته، صدای تلق تلق شنیدید، احتمال بسیار بالا آن پسته آب خندان است. راهکار دوم این است که دانه های پسته خندان موردنظر خود را بردارید و تلاش کنید دو دهانه آن را به هم برسانید. اگر این دو دهانه به هم نرسیدند، پسته به صورت طبیعی خندان است. در غیر این صورت مطمئن باشید که پسته آب خندان است.

- عدم رنگ غیر طبیعی

اگر طرفدار پسته شور هستید، حتما به این نکته توجه نمایید. تشخیص کیفیت پسته شور به طور کلی از پسته خام سخت تر است؛ زیرا برخی از فروشندگان با طعم دار کردن پسته های خود، به دنبال پوشاندن عیب هایی همچون کهنگی پسته و مناسب نبودن طعم آن هستند. پیشنهاد میشود که حتی الامکان از خرید پسته شور خودداری نمایید اما اگر طرفدار پروپاقرص پسته شور هستید، بهتر است از عدم رنگ غیر طبیعی در آن مطمئن شوید.

راهکاری که بیان میشود تنها مختص به پسته نیست و برای خرید انواع آجیل مانند بادام، بادام هندی، بادام زمینی و فندق نیز میتوان از این روش استفاده نمود. شما برای اطمینان از طبیعی بودن رنگ پسته میتوانید برای مدت زمان کوتاهی، یک دستمال مرطوب شده را بر روی پسته بمالید. اگر پس از انجام این کار، دستمال شما رنگی شد، مطمئن باشید که این پسته دارای رنگ غیر طبیعی است. اگر دستمال مرطوب به همراه نداشتید، چند عدد پسته را بردارید و در مشت خود برای مدت کوتاهی نگه دارید تا کمی دستتان عرق کند. اگر پس از این کار دست شما رنگ به خود نگرفت که پسته رنگ نشده است ولی در غیر این صورت، پسته رنگ شده است.

انواع پسته موجود در بازار

به طور کلی دو نوع پسته در بازار حال حاضر کشور ما موجود است:

١-پسته ی خام: پسته های خام به دلیل آنکه قبل از عرضه تحت هیچ عملیاتی قرار نمیگیرند طعم واقعی خود را در اختیار خریدار می گذارند. اگر این نوع پسته در یک محل برای مدت زیادی بماند، بوی ماندگی و کهنگی می گیرد و خریدار به هیچ عنوان به سمت آن نمی رود.

٢-پسته ی شور: پسته هایی که قبل از فروش تحت عملیاتی قرار می گیرند که اصطلاحاً به آنها بوداده نیز می گویند. این پسته ها توسط جوهر لیمو و نمک بو داده می شوند. ظاهر آنها نظر را به خود جلب میکند و طبعاً بسیاری از افراد طعم این نوع پسته ها را بیشتر دوست دارند. اما این پسته ها همیشه با کیفیت نیستند. احتمال دارد با توجه به قیمت مناسب تر به اشتباه پسته ی کهنه یا سر بسته و یا با مغز کوچک خریداری کنید.

 ترفند تشخیص پسته بو داده مرغوب

برای خرید پسته های بوداده یک مشت از آن را نزدیک گوش خود برده و تکان دهید.

-اگر صدا خوردن مغز پسته ها به دیواره آمد یعنی مغز پسته ها کوچک هستند و از کیفیت مناسب بر خوردار نیستند. هم چنین این پسته ها به روش آب خندان، خندان شده اند!

- اگر صدای “ترق و تروق” آن به گوشتان نخورد، یکی از آنها را مزه کنید. مزه ی یک پسته ی بو داده ی خوب بایستی فاقد بوی نشاسته باشد.(چرا که برخی از فروشندگان در هنگام بو دادن مقداری نشاسته هم مخلوط ماده می کنند تا مغز ها را به دیواره بچسبانند) در برخی موارد، ظاهر این پسته ها آردی می شود.

- اگر مزه ی پسته ها عادی به نظر می رسید به دنبال پلاستیک کوچک در بین کیسه های فروشی باشید. این پلاستیک های کوچک شامل قرص هایی است که از بوی ماندگی و فاسد شدن پسته جلو گیری می کنند.

- اگر همه چیز به نظر شما عادی جلوه می کرد و از طعم و عطر پسته مورد نظر راضی بودید اقدام به خرید کنید.

ارزش غذایی پسته :

حاوی مواد مغذی،مانند:

کربوهیدراتها، پروتئین، اسیدهای آمینه ،چربی و فیبرهای رژیمی می باشد.
پسته همچنین غنی از مواد معدنی ،پتاسیم، آهن، کلسیم ،روی ،مس و سدیم هستند.
این آجیل، دارای ویتامین های ضروری ،مثل:ویتامین ث ، ب6، آ، کا، تیامین، فولات، کولین ،اسید و بتایین است .

در 100 گرم مغز پسته منابع زیر موجود است :

مواد چرب 54 گرم
کلسیم 130 میلی گرم
فسفر 500 میلی گرم
آهن 7/5 میلی گرم
مواد نشاسته ای 15 گرم
آب 5/2 گرم
پروتئین 20 گرم
پتاسیم 950 میلی گرم
ویتامین آ 230 واحد
ویتامین ب 1 0/7 میلی گرم
ویتامین ب 3 1/5 میلی گرم

خرید آنلاین بهترین انواع آجیل و خشکبار تازه

خرید آجیل و خشکبار نیاز به‌دقت فراوان دارد زیرا تازگی و مرغوبیت آن‌ها بسیار پراهمیت است. با خرید آنلاین آجیل، خشکبار و میوه‌های خشک در وقت خود صرفه‌جویی کنید و در کوتاه‌ترین زمان سفارش‌های خود را تحویل بگیرید. فروشگاه اینترنتی آجیل کام بهترین و تازه‌ترین آجیل و خشکبار را گردآوری کرده است تا همه‌ی افراد بتوانند یک خرید آنلاین مطمئن را تجربه کنند.