خواص مربای پوست پسته
با آمدن فصل برداشت پسته شاید بعد از تهیه و خرید پسته تازه و با دیدن کلی پوست به این فکر بیفتید که با این پوست های خوشبو شاید بتوان کاری کرد که مفید باشد ، قبل از هر چیزی بهتر است خواص پوست تازیه پسته را بدانید تا بیشتر به فکر استفاده از آنها بیفتید .

خواص مربای پوست پسته

با آمدن فصل برداشت پسته شاید بعد از تهیه و خرید پسته تازه و با دیدن کلی پوست به این فکر بیفتید که با این پوست های خوشبو شاید بتوان کاری کرد که مفید باشد ، قبل از هر چیزی بهتر است خواص پوست تازیه پسته را بدانید تا بیشتر به فکر استفاده از آنها بیفتید .

خواص پوست سبز و تازه پسته 

طبع پوست تازه پسته از نظر طب سنتی سرد و خشک است. برخی از خواص درمانی پوست پسته عبارت است از:

یکی از مهمترین خواص پوست پسته، کمک به حفظ سلامت لثه و دندان ها است. جویدن پوست سبز و تازه پسته باعث از بین بردن بوی بد دهان و التیام زخم های داخل دهان می‌شود. همچنین مالیدن پوست پسته بر روی لثه و یا جویدن آن، برای تقویت و استحکام لثه، بسیار مفید است.
مصرف دم کرده پوست پسته برای رفع حالت تهوع مفید است و به درمان استفراغ کمک می کند.

در طب سنتی از دم کرده پوست پسته برای درمان اسهال ساده استفاده می شود.

دمنوش یا مربای پوست پسته تازه، خاصیت آرام بخش دارد و تسکین دهنده معده است. پوست پسته تازه، برای درمان بواسیر بسیار مفید است و استفاده از آن، باعث تسکین درد و تخفیف بیماری می شود.
به این منظور، مقداری پوست پسته را در آب جوشانده و آن را داخل لگنی بریزید و شخصی که این بیماری را دارد برای چند دقیقه در آن بنشیند.

جوشانده برگ درخت و پوست پسته برای درمان درد و خارش مقعد مفید است.

در طب سنتی از پوست پسته برای کمک به درمان عفونت های ادراری استفاده می شود.

امیدواریم شما هم این مربای خوشمزه و پرخاصیت را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

خواص شگفت انگیز پوست تازه پسته

پوست تازه پسته تازه آرام بخش و تسکین دهنده معده است.پوست تازه پسته خاصیت ضد اسهال دارد و برای بواسیر بسیار مفید است.باعث تسکین درد و تخفیف بیماری می شود.برای درمان این بیماری باید پوست پسته را در آب جوشاند و آن را داخل لگنی بریزید و شخصی که این بیماری را دارد برای چند دقیقه در آن بنشیند.

از دیگر خواص پوست تازه پسته

- بهترین دارو برای رفع بوی بد دهان است.

- جویدن آن باعث التیام زخم های داخل دهان می شود.

- برای استحکام لثه، مالیدن آن روی لثه یا جویدن آن مفید اس

- دم کرده پوست تازه پسته حالت دل بهم خوردگی و استفراغ را از بین می برد.

- دم کرده آن برای رفع اسهال مفید است.

- برای رفع سکسکه پوست پسته را دم کنید و یک فنجان از آن را بنوشید.

نکته: پوست تازه پسته از نظر طب قدیم سرد و خشک است.

پوست تازه پسته و موی سر

این محلول شگفت انگیز خانگی تنها در مدت چهل روز جان دوباره ای به موهای شما میدهد و شما را حیران میکند…

شما برای شروع فقط به دو چیز نیاز دارید پوسته نرم پسته تازه و آب …

آنها را در ظرف بریزید و بجوشانید.. وقتی از یک ظرف بزرگ تنها یک لیوان آب باقی ماند آن را از مواد اضافی جدا کرده و به کف سرتان ماش دهید و پس از چند ساعت شستشو دهید!

 مربای پوست پسته با پسته تازه

مواد لازم  :   مقدار

پوست پسته تازه  :   ۱ کیلو

شکر  :   ۱ کیلو

هل یا وانیل  :   به مقدار لازم

آبلیمو :    نصف استکان

گلاب  :   نصف استکان

خلال پسته  :   ۱ فنجان

خواص‌­ها و مضرات استفاده از مربا­ی پسته

ما همیشه در کتاب­ ها از خواص پسته خوانده ­ایم ولی آیا خواص مربای پوست پسته را می­‌دانید؟ مربای پوست پسته هم مانند خود پسته، خواص بی‌شماری دارد که بیشتر آنها در سلامت بدن نقش مهمی دارند. سلامت بدن همیشه جزء اولین اولویت­ ها است زیرا وقتی بدن شما سالم نباشد، شما دیگر نمی­توانید فعالیت خاصی بکنید. به همین دلیل مصرف روزانه مربای پسته یکی از نکاتی هست که همیشه پزشکان متخصص به ما یادآوری می­کنند. ما مهم­ترین خواص این مربا را جمع آوری کرده و در ادامه به شما بیان خواهیم کرد.

- رفع بوی بد دهان با مصرف مربای پسته

بوی بد دهان یکی از مشکلات زشتی است که ضمن آسیب زدن به خودمان باعث می­‌شود دیگران به ما نزدیک نشود. مصرف مربای پسته باعث می­‌شود که بوی بد دهان شما از بین رفته و بوی خوبی جایگزین آن شود.

مربای پسته و درمان درد­ها

گاهی وقت­ ها درد­های مزمنی به سوی شما می ‌آیند و باعث می­‌شوند که حالتان بد شود و احساس خوبی نداشته باشید. خوردن مربای پسته باعث تسکین و خفیف­تر شدن این درد­ها شده و به مرور زمان آنها را از بین می‌­برد.

بهبود زخم با مربای پسته

گاهی در داخل دهان شما یا در دور دهان شما زخم ­هایی آزار دهنده بوجود می ­آید. فقط کافیست که بطور منظم مربای پسته میل کنید تا آن زخم­‌ها التیام یافته و کاملا خوب شود.

قطع سکسکه‌های طولانی

سکسکه یک مشکل خجالت آور هست که ممکن است برای هر کس رخ بدهد. وقتی در جمعی ما را سکسکه بگیرد با خجالت از آن جمع دور می­شویم و تا قطع سکسکه به آنجا برنمی­گردیم. راه حل این مشکل چیزی نیست جزء مصرف مربای پسته. مربای پسته باعث می­شود که سکسکه­ های طولانی از بین برود و دیگر برایتان اتفاق نیفتد.

استحکام لثه با خوردن مربای پسته

زیبایی و سلامت دهان و دندان همیشه یکی از مهم­ترین مسائل بوده است. استحکام لثه یکی از مواردی است که به این زیبایی کمک بسزایی می­‌کند. خوردن مربای پوست پسته باعث استحکام هرچه بیشتر لثه ­هایتان و در نتیجه زیبایی و سلامت دندان ­ها و دهانتان می­‌شود.

تسکین درد معده با مربای پسته

یکی از خاصیت­‌های مربای پسته تسکین و اِلتیام بخشیدن درد معده است. پس اگر گاهی اوقات دچار درد معده می‌­شوید مصرف مربای پسته را فراموش نکنید. قطعا این خوراکی معجزه ­گر می‌­تواند درد معده شما را برطرف کند. حال وقت آن رسیده تا درکنار خواص مربای پسته، به ضرر­های استفاده بیش از حد از آن اشاره کنیم.